Caroline is Service Delivery Manager bij OGD. Ze vertelt waarom ze dol is op de OGD-cultuur.

1. Wie ben je en wat doe je precies?

“Ik ben Caroline van Rijsewijk en werk alweer acht jaar bij OGD. Sinds twee jaar werk ik als Service Delivery manager (SDM’er) bij onze klant de provincie Noord-Brabant. Ik woon in Eindhoven en naast mijn werk pak ik graag een terrasje met vrienden, of rijd ik samen met hen motor.

Net als zoveel OGD-collega’s heb ik de ‘klassieke OGD-loopbaan’ doorlopen: ik ben als student parttime begonnen als localhost. Na het afronden van mijn studie Communicatie- en Informatiewetenschappen ben ik vast in dienst gekomen bij OGD.”

2. Hoe ondersteun je jouw klant op het gebied van Service Delivery Management?

“Als Service Delivery manager ondersteun ik de provincie Noord-Brabant bij de ict-dienstverlening. Ik zeg wel eens gekscherend: ‘als ik bij de klant zit ben ik OGD en als ik bij OGD zit ben ik de klant.’ SDM is een dubbelrol:

  • Je behartigt de belangen van de klant als je intern met je beheerteam of een procescoördinator praat. Je wilt ervoor zorgen dat je klant de beste dienstverlening krijgt.
  • Aan de klantkant praat je dan weer over de kwaliteit van de dienstverlening en over dingen die niet altijd goed gaan of juist wél goed gaan. Dat neem je weer mee terug naar OGD. Je bent er continu op gericht om de best mogelijke dienstverlening te leveren volgens de contractvoorwaarden.

Wat ik zo leuk vind aan mijn werk is dat geen dag hetzelfde is. Je bent altijd bezig met kijken waar de verschillende verbetermogelijkheden liggen. En het geeft natuurlijk veel voldoening en energie als je iets met een positief resultaat kan afronden.”

3. Hoe ervaar jij het thuiswerken?

“In eerste instantie ging het thuiswerken goed. Maar op den duur begon ik de mensen om me heen te missen. Of dat nou bij het koffieapparaat, tijdens een fysieke vergadering of op een borrel is. Mensen om je heen hebben en sociaal contact is een groot onderdeel van het werkplezier. Ik heb er moeite mee dat dat deels wegvalt door het thuiswerken. Wel hebben we met een aantal collega’s een vast koffiemomentje. En ook hebben we af en toe borrelavonden, soms zelfs spontaan opgezet.”

4. Wat vind je leuk aan het werken bij OGD?

“Ik vind OGD een heel bijzonder bedrijf. Het is namelijk informeel, terwijl we grote klanten bedienen en ons steeds hoger in de waardeketen plaatsen. Daarbij houdt OGD vast aan haar eigen cultuur en doet de organisatie moeite om deze in stand te houden. Zo heeft elk pand een bar en als je iets leuks wilt organiseren dan stuur je de evenementencommissie een mailtje met je idee. Je realiseert dan samen dit idee, zolang er maar animo voor is.

OGD stimuleert je om veel dingen met collega’s te doen buiten werktijd. En als je dat niet wilt, dan is dat ook prima. Bij OGD kijken ze er echt naar wat de individuele mens nodig heeft en hoe de organisatie daar zo goed mogelijk in kan voorzien. Deze mix maakt het leuk en leerzaam om bij OGD te werken. Ik sluit me dan ook echt aan bij het motto van OGD: je baan is meer dan je werk.”

Je baan is meer dan je werk. Daar ben ik het echt mee eens.

– Caroline van Rijsewijk | Service Delivery manager bij OGD ict-diensten

Meer weten over werken bij OGD? Bezoek dan deze pagina.

Meer vragen?

recruitment-werkenbij team

Neem contact met ons op

Mail ons

088 65 00 000